Palvelun ehdot ja ohjeet

Washingbox on Mr Washingman Oy:n verkossa toimiva pesulapalvelu.

Pakkaaminen ja lähettäminen

  • Washingbox maksaa tekstiilien lähetyksen pesulaan, kunhan ne lähetetään ohjeiden mukaisesti.
  • Asiakas vastaa itse tekstiiliensä asianmukaisesta pakkaamisesta. Washingbox ei korvaa mahdollisia kuljetuksen aikana aiheutuneita vaurioita, jotka johtuvat tekstiilien puutteellisesta pakkaamisesta tai suojaamisesta.
  • Washingbox pesupussiin ei tule laittaa ostettuun Washingbox-paketin kuulumattomia tekstiileitä eikä asiakas voi muuttaa paketin sisältöä. Ostetun Washingbox-paketin mukana tulevat ylimääräiset tekstiilit pestään ja laskutetaan voimassa olevan pesulahinnaston mukaan sekä niistä koituvat ylimääräiset lähetyskulut laskutetaan laskulla asiakkaalta. Paketti lähetetään takaisin asiakkaalle vasta, kun ylimenevä osuus on suoritettu.
  • Pestyt tekstiilit pakataan Washingbox laatikkoon ja pakettiin kirjataan asiakkaan ilmoittama osoite. Palautuspaikka määräytyy asiakkaan valinnan mukaan (Posti, Smart-posti, Matkahuolto ym.)
  • Pestyt tuotteet lähetetään takaisin sovittuna aikana. Viivästyksen sattuessa pesulassa, pesula korvaa asiakkaalleen viivästyksen vuoksi tarpeellisten toimenpiteiden sekä hyödyttömiksi käyneiden tarpeellisten toimenpiteiden aiheuttamat menot. Pesula ei ole korvausvelvollinen, jos viivästys johtuu ylivoimaisesta esteestä tai muusta tapahtumasta, johon pesula ei ole voinut vaikuttaa ja jota ei ole voitu ennalta arvata pestäviä tuotteita vastaanottaessa. (Fors Major)
  • Washingbox ei korvaa mahdollisia katoamisia kuljetuksen aikana. Mahdollisen katoamisen yhteydessä asiakas on suoraan yhteydessä kuljetusyhtiöön.
  • Washingbox ei lunasta postiennakolla lähetettyjä lähetyksiä. Postiennakkolähetykset palautuvat lähettäjälle.
  • Washingbox ei ole vastuussa kuljetusyhtiön viivästyksistä. Kuljetusyhtiön viivästymisissä asiakas on suoraan yhteydessä kuljetusyhtiöön.
  • Mikäli asiakas ei nouda saapunutta lähetystä postitoimipaikasta ja kuljettaja palauttaa tekstiilit Washingboxille. Uusintalähetyksistä Washingbox on oikeutettu perimään kuljetus- tai postiennakkokustannukset sekä lisäkäsittelymaksun toistamiseen voimassa olevan hinnaston mukaan.
  • Lunastamattomasta Washingboxista pesulalla on oikeus periä varastointikuluna 20 % pesulamaksusta kolmen (3) kuukauden kuluttua vastaanottokuitissa ilmoitetusta valmistumispäivästä.
  • Jos tuotteita ei ole noudettu yhden (1) vuoden kuluttua vastaanottokuitissa ilmoitetusta valmistumispäivästä, pesulalla on oikeus vapaasti määrätä tuotteista, jos niillä ei ole sanottavaa myyntiarvoa. Muussa tapauksessa pesulan tulee ilmoittaa asiakkaalle kolme (3) kuukautta ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.

Hoito-ohjeet /Pesuohjeet

  • Hoito-ohjeet /pesuohjeet ovat ainoa todistus tekstiilin rakenteesta ja vain sillä voidaan varmentaa, että pesu ja viimeistely voidaan tehdä turvallisesti.
  • Asiakas on velvollinen toimittamaan tekstiilien mukana kaikki hoito-ohjeet sekä kertomaan mikäli tekstiiliin on lisätty koristeita, materiaaleja tai kuituja (toinen kangas, paljetit, helmet, vyö ym).
  • Washingbox pesee ja viimeistelee tekstiilit niiden hoito-ohjeiden mukaisesti. Erikoistapauksissa asiakkaan suostumuksella voidaan pesu ja viimeistely tehdä tilanteen vaatimalla poikkeavalla tavalla. Nämä varmistetaan aina asiakkaalta henkilökohtaisesti.
  • Washingbox on Tekstiilihuoltoliito ry:n jäsen ja noudattaa sen sääntöjä.
  • Tekstiilin omistajana asiakas on vastuussa oikeiden pesuohjeiden antamisesta. Washingbox ei vastaa väärien ohjeiden aiheuttamista seuraamuksista.
  • Jos hoito-ohjemerkintä puuttuu tai on ilmeisesti virheellinen, Washingbox ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja pyytää luvan tekstiilille sopivaan pesutapaan. Sopiva pesutapa valitaan ammatillisen arvioinnin perusteella.
  • Washingbox vastaa niistä vauriosta, jotka johtuvat pesulassa tapahtuneesta virheellisestä tai väärästä pesumenetelmästä ja korvaa pesulassa kadonneen tai vaurioituneen tuotteen sen jäljellä olevan käyttöarvon ns. nykyarvon mukaisesti sekä mahdollisesti palauttaa perityn maksun. Nykyarvon laskemisperusteet ovat nähtävissä Tekstiilihuoltoliito ry:n netti sivuilla www.tekstiilihuolto.fi/
  • Valitukset tuotteiden puuttumisesta tai vaihtumisestaon tehtävä välittömästi tuotteen saavuttua vastaanottajalle sekä työn laatua koskevat valitukset ennen tuotteiden käyttöönottoa. Valitukset on tehtävä kohtuullisessa ajassa, normaalisti 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun virhe havaittiin tai se olisi pitänyt havaita.

Maksuehdot

  • Asiakas maksaa pesupaketin tilauksen yhteydessä Checkout maksutavalla.
  • Ylimääräisistä tekstiileistä Washingbox lähettää laskun ja asiakkaan on maksettava kaikki lisämaksut sekä kuljetuksesta aiheutuneet lisäkulut. Paketti lähetetään takaisin asiakkaalle vasta, kun ylimenevä osuus on suoritettu.
  • Mikäli tätä laskua ei suoriteta eräpäivään mennessä, Washingbox on oikeutettu perimään asiakkaalta korkolain mukaista viivästys korkoa.
  • Maksuviivästystapauksissa Washingbox on oikeutettu perimään asiakkaalta huomautusmaksun sekä perintäkulut.

Muut ehdot

  • Washingbox pidättää oikeuden hinnastojensa muutoksiin.
  • Washingbox voi muuttaa www-sivujensa sisältöä ja pääsy www-sivuille voidaan estää siitä ennalta ilmoittamatta. Washingboxin valvonnan ulottumattomissa olevan mahdollisen haitallisen toiminnan vuoksi Washingbox ei voi taata, että sivuston toiminta ja sisältö olisi aina virheetöntä.
  • Washingboxin rekisteriselosteen löydät tästä.
  • Rekalamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen info@washingbox.fi . Myös verkkosivuilla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Verkkosivumme käyttää evästeitä saadaksesi parhaan käyttökokemuksen. Jatkaessasi sivuston käyttöä hyväksyt evästeet. Lue lisää